& quot؛ شیفت شب بر روی تلفن شما “در واقع به شما کمک نمی کند خواب بهتری داشته باشید


در سال 2016 ، اپل ویژگی جدیدی را با نام iOS معرفی کرد شیفت شب . این رنگ صفحه نمایش تلفن شما را تنظیم می کند تا پس از غروب خورشید از رنگ های گرمتری (نزدیک به قرمز ، نارنجی و زرد نسبت به آبی ، سبز و بنفش) نزدیکتر باشد.

اکنون اکثر تلفن های هوشمند نسخه ای از این ویژگی را دارند. بدیهی است که این به شما کمک می کند خواب بهتری داشته باشید. گروهی از محققان مطالعه ای را برای به چالش کشیدن این ایده انجام دادند.

عملکردهای “شیفت شب” بر کیفیت خواب تأثیر نمی گذارد

مطالعه جدیدی که توسط دانشگاه بریگام یانگ (GYU) در یوتا منتشر شده است نشان می دهد که این یک شغل است شیفت شب در بسیاری از دستگاه های الکترونیکی به روز یافت می شوند ، در واقع هیچ تأثیری بر خواب شما ندارند.

چاد جنسن ، استاد روانشناسی دانشگاه بریگام یانگ و محققان در بیمارستان کودکان در مرکز پزشکی سین سیناتی سه گروه از افراد را جمع کردند و به هر گروه دستورالعمل های مختلفی دادند.

گروه اول قبل از خواب همراه با کار از تلفن های خود استفاده می کنند شیفت شب گروه دوم بدون تلفن از تلفن های خود استفاده می کنند. گروه سوم بدون استفاده اول از تلفن یک شبه کنار کشیدند.

محققان سپس کل مدت خواب ، کیفیت خواب ، هوشیاری پس از خواب و زمان خواب را بین سه گروه اندازه گیری و مقایسه کردند.

“هیچ تفاوتی بین سه گروه در کل نمونه وجود نداشت. او برتر نیست شیفت شب بدون استفاده از تلفن شیفت شب یا حتی حتی استفاده نکردن از تلفن “، جنسن فاش کرد.

مرتبط: آیا F.lux و Night Shift آیا واقعاً می توانند عادت های خواب شما را بهبود بخشند؟

شرکت کنندگان در این مطالعه از 167 بزرگسال در سنین 18 تا 24 سال تشکیل شده بودند که همه آنها روزانه از تلفن های همراه خود استفاده می کردند.

از آنها خواسته شد حداقل هشت ساعت را در رختخواب بگذرانند و فعالیت خواب آنها با استفاده از شتاب سنجی که روی مچ دست زده شده ثبت شد. فعالیت تلفن هوشمند توسط برنامه نصب شده قبل از مطالعه کنترل می شود.

از آنجا که در نتایج خواب تفاوت معنی داری در سه گروه مشاهده نشد ، محققان سعی کردند شرکت کنندگان را بر اساس تعداد ساعات خواب دریافت کنند.

در بین کسانی که حداقل هفت ساعت خوابیده اند ، تفاوت در کیفیت خواب بر اساس استفاده از تلفن وجود دارد. افرادی که هنگام خواب از تلفن استفاده نمی کردند ، چه از تلفن استفاده می کردند و چه از خواب استفاده می کردند بهتر از این می خوابیدند شیفت شب یا نه.

در همین حال ، در گروه افرادی که شش ساعت یا کمتر می خوابیدند ، هیچ تفاوتی در نتایج خواب وجود نداشت.

جنسون ادامه داد: “این نشان می دهد وقتی خیلی خسته هستید ، مهم نیست که چه کاری قبل از خواب انجام داده اید ، می خوابید.” “فشار در خواب بسیار زیاد است و هیچ تاثیری در اتفاقات قبل از خواب ندارد.”

آیا مشکل خوابیدن داری؟

خواب کافی برای حفظ سلامت جسمی و روانی بسیار مهم است. اگر ساعات کافی در رختخواب را ندارید ، توصیه می کنیم این سایت ها و برنامه ها را بخوابید تا آرامتر بخوابند.

شیفت شب می تواند عناصر صفحه نمایش شما را بر روی چشم آسان کند ، اما به شما کمک نمی کند زودتر بخوابید یا کیفیت خواب خود را بهبود ببخشید.



منبع

Author: terem

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *