Spotify Turn 15: مهمترین نوآوری ها کدامند؟


Spotify پانزدهمین سالگرد تولد خود را در آوریل 2021 جشن گرفت و سفر بستر پخش موسیقی کاملاً به روز است.

این شرکت علاوه بر تغییر نحوه گوش دادن به موسیقی ، انقلابی در فناوری و تجارت به طور کلی ایجاد کرده است.

در این مقاله ، مهمترین نوآوریهای غول موسیقی مستقر در استکهلم ، همراه با بحث در مورد اهمیت آنها ، بررسی خواهد شد.

بیلبورد توسط داده های کاربر اداره می شود

تابلوی اعلانات جدید نیست. اگر در بزرگراهی شلوغ رانندگی کرده اید یا مدتی را در شهری بزرگ گذرانده اید ، از حضور آن آگاه خواهید شد.

اما بعداً چند نفر از آنها را به خاطر می آورید؟ بیشتر اوقات ، شاید زیاد نباشد.

Spotify به دلیل تبلیغات بیلبورد خود برای داده های مصرف کننده ، به رسمیت شناخته شده است. هر یک از آنها با ایجاد یک شوخ طبعی سالم ، لمس شخصی و مناسبی به آنها می بخشد.

این شرکت علاوه بر تبلیغات شخصی ، در پیوستن به روندهای فرهنگ عامه نیز کار بسیار خوبی انجام داده است. اینها شامل الگوهای رفتاری در شبکه های اجتماعی و حتی برخی از داغترین نتایج در رتبه بندی است.

علاوه بر استفاده از داده ها به روش صحیح ، تبلیغات Spotify همچنین نشان داده است که قالب های تبلیغاتی سنتی بیش از حد نیستند – به شرطی که بتوانید یک پیچ و تاب خلاقانه منحصر به فرد اضافه کنید.

بررسی های پایان سال که مشارکت را تشویق می کنند

بیلبوردهای Spotify در پایان سال همراه با جذب مشتری جدید در جذب مخاطب معجزه کرد. اما آنها کاملاً ابتکاری بودند و از داده ها برای حفظ مصرف کنندگان استفاده می کردند.

در سال 2015 ، این شرکت سال موسیقی را راه اندازی کرد ، که به شنوندگان اجازه می داد در طول سال ایده روشنی از سلیقه موسیقی خود بدست آورند. این ویژگی بعداً به Wrapped معروف شد.

گالری عکس (3 عکس)

در ابتدا ، بررسی پایان سال به عنوان لیستی از محبوب ترین آهنگ های Spotify امسال و آهنگ های مورد علاقه کاربران آغاز شد. با این حال ، این یک تجربه تعاملی تر شده است. می توانید دریابید که چه تعداد هنرمند ، بهترین هنرمندان ، ژانرهای مورد علاقه و موارد دیگر پیدا خواهید کرد.

بررسی های پایان سال Spotify به جذب کاربران کمک کرد ، اما اهمیت شخصی سازی در فناوری را نیز برجسته کرد. علاوه بر این ، Wrapped همچنین نشان داد که چگونه می توانید با تجزیه و تحلیل خلاق باشید.

Discover Weekly به شما امکان می دهد موسیقی جدیدی پیدا کنید

با تشکر از کشف آسان آهنگ ها ، هنرمندان و سبک های جدید ، Spotify به یک سرویس پخش موسیقی تبدیل شده است. از زمان راه اندازی آن در سال 2015 ، کاربران بیش از 2.3 میلیارد ساعت صرف این ویژگی کرده اند.

هنگامی که شرکت این لیست پخش منحصر به فرد را معرفی کرد ، ابزاری نسبتاً غیرمعمول برای پخش موسیقی بود. و با این وجود Discover Weekly با سلیقه مصرف کنندگان تکامل یافته است – و آن را به یک افزودن ابدی تبدیل کرده است.

مرتبط: نحوه انتقال Spotify Music و لیست های پخش به یک حساب جدید

این ویژگی همچنین با قرار دادن کاربران در معرض آهنگ ها و هنرمندان جدید به موسیقی دانان کمک کرده است تا پیروان خود را افزایش دهند. به عنوان مثال می توان به DJ R3HAB مراکشی-هلندی ، خواننده آمریکایی هالزی متولد دیترویت اشاره کرد که طرفداران زیادی در انگلستان ایجاد کرده است.

در میان تمام نوآوری های پس از راه اندازی ، به راحتی می توان فراموش کرد که فقط پلت فرم Spotify نحوه گوش دادن به موسیقی را برای همیشه تغییر داده است.

با استفاده از سرویس های پخش موسیقی ، کاربران می توانند با راحتی بیشتر هر کجا که می روند آهنگ های مورد علاقه خود را گوش دهند. ابتدا نیازی به بارگیری آهنگ ها نیستند ، چه با خرید آنها در iTunes ، خرید سی دی یا اضافه کردن غیرقانونی آنها به دستگاهشان.

مرتبط: نحوه بارگیری کامل آلبوم ها در Spotify Desktop

قبل از سال 2006 ، دزدی دریایی بیشتر دیده می شد. اگرچه صحبت های مختلفی در مورد اینکه آیا Spotify به هنرمندان به اندازه کافی پول پرداخت می کند ، وجود داشته است ، اما تنها کاری که به خوبی انجام داده هدایت کاربران به سمت جریان های رسانه ای قانونی است. به این ترتیب ، این خوانندگان بیش از دریافتی دریافت می کنند در صورتی که شنوندگان آهنگ های خود را به طور غیرقانونی بارگیری کنند.

علاوه بر قانونی بودن ، Spotify در دسترس بسیاری از شنوندگان است – در مقایسه با خرید مداوم آهنگ و آلبوم.

اسپاتیفای همچنین تأثیر بسزایی در فناوری سایر صنایع داشته است. علاوه بر پخش موسیقی ، پخش ویدئو نیز به طرز چشمگیری افزایش یافته است. اگرچه این مدل برای دهه ها قبل از راه اندازی سیستم عامل وجود داشت ، اما مدل freemium نیز مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفته است.

15 سال نوآوری در Spotify: این موارد بیشتر است

تأثیر Spotify بر موسیقی و فناوری غیرقابل انکار است. اول از همه ، این شرکت نحوه توزیع خدمات و درآمدزایی را با حفظ مشتری نشان داد.

این پلتفرم همچنین نشان داد که هنوز هم می توانید از استراتژی های بازاریابی سنتی مانند رسانه های چاپی استفاده کنید. و حتی بیشتر از این ، می توانید از آن به نفع خود استفاده کنید.

Spotify همچنین به کاربران بیشتری کمک کرده است تا روش های قانونی گوش دادن و بارگیری موسیقی را اتخاذ کنند.

امروزه ، صدا و سیما یک صنعت رقابتی تر است ، اما یک شرکت می تواند با اطمینان بداند که می داند چگونه به طور موثر اخلال ایجاد کند.



منبع

Author: terem

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *