منشا ، رشد و موفقیت: داستان سامسونگ


امروزه سامسونگ چیزی جز یک نام خانوادگی نیست. این شرکت به یکی از مشهورترین و موفق ترین شرکت های فناوری در جهان تبدیل شده است که در بسیاری از زمینه های فناوری فعالیت می کند. تلفن های هوشمند ، تلویزیون ، یخچال و ماشین لباسشویی – قطعاً می توانید با فناوری سامسونگ خانه را اداره کنید.

اما این غول فناوری مشهور جهان از کجا آمده است؟ همه چیز برای سامسونگ از کجا شروع شد؟ خوب ، برای دانستن همه چیز در مورد گذشته سامسونگ ، به جای درست رسیده اید.

راه اندازی سامسونگ

سامسونگ در ژانویه 1969 با نام Samsung Electric Industries در کره جنوبی تاسیس شد. بنیانگذار آن ، لی بیونگ چول ، یک تاجر کره جنوبی بود.

این شرکت بخشی از گروه سامسونگ بود که کره جنوبی معمولاً آن را تجارت کود و شیرین کننده می دانست ، دور از خانه فعلی خود در صنعت فناوری.

صنایع الكتریكی سامسونگ در ابتدا در یك سرمایه گذاری مشترک با سانیو ، یك شركت الكترونیكی كه در دهه 1940 در ژاپن تاسیس شد ، مایحتاج روزمره مانند یخچال و ماشین حساب را فروخت.

سپس صنایع الكتریكی سامسونگ پروژه دیگری را با NEC ، یكی دیگر از شركتهای فن آوری ژاپنی ، در سال 1970 آغاز كرد. این دو شركت با هم ادغام شدند و به سامسونگ-NEC تبدیل شدند كه بعداً به SDI تبدیل شد.

این دو شرکت در زمینه طراحی و ساخت لوازم خانگی و دستگاه های سمعی و بصری همکاری می کنند. با این حال ، پروژه سامسونگ با سانیو هنوز وجود داشت و این دو شرکت برای ایجاد قطعات سامسونگ-سانیو در سال 1973 ادغام شدند.

موفقیت روزافزون

طی هشت سال آینده ، سامسونگ با موفقیت رشد کرد و تا سال 1981 بیش از 1 میلیون تلویزیون سیاه و سفید فروخت. گروه سامسونگ همچنین در سال 1974 با علاقه به بازار نیمه هادی گسترش یافت. وی این امر را با به دست آوردن Korea Semiconductor ، شرکتی که در آن زمان شکست می خورد و در آستانه ورشکستگی قرار داشت ، به دست آورد. این در نهایت منجر به ایجاد نیمه هادی و ارتباطی سامسونگ شد.

سامسونگ همچنین در سال 1985 سامسونگ داده های سامسونگ (Samsung Data Systems) را كه امروزه با نام سامسونگ SDS شناخته می شود ، ایجاد كرد كه به خواسته های روزافزون شركت ها برای توسعه سیستم ها پاسخ می دهد.

در این مرحله ، به راحتی می توان گفت که سامسونگ عملکرد خوبی دارد.

درگیری تلفن همراه

اگرچه امروزه سامسونگ به تلفن های هوشمند عالی خود معروف است ، اما همیشه در این زمینه موفق نبوده است. در دهه 1980 ، سامسونگ تحقیق در مورد صنعت تلفن همراه را آغاز كرد و تلفن همراه خود را در سال 1988 برای عموم كره جنوبی راه اندازی كرد.

با این حال ، سامسونگ با Motorola ، یک شرکت ارتباطات راه دور تاسیس شده در سال 1928 ، که در حال حاضر 60٪ سهم بازار تلفن همراه کره را دارد ، به فروش مطلوب دست پیدا نکرد. در آن زمان ، سامسونگ موفق شد تنها 10٪ مأموریت خود را تأمین کند.

این مشکل برای سامسونگ برای چندین سال ادامه داشت ، زیرا برخی از محصولات به عملکرد و کیفیت پایین معروف بودند. گفته می شود که مدیریت این شرکت به دلیل این مشکلات بسیار در فکر خروج از بازار موبایل بوده است.

اگرچه سامسونگ تنها شرکتی نیست که در صنعت تلفن همراه جنگیده است ، زیرا مارک هایی مانند ال جی و آمازون در چنین پروژه هایی کاملاً شکست خورده اند ، این یکی از معدود شرکت های موبایل است که بیش از حد انتظار بوده و به اوج مطلق رسیده است. بازار. یک راه حل اساسی وجود داشت که این امکان را فراهم می کرد.

بیشتر بخوانید: چرا ال جی با تلفن های هوشمند خود شکست خورد؟

تنها در سال 1995 ، چند سال پس از آغاز راه اندازی تلفن همراه سامسونگ ، تصمیم گرفته شد که سامسونگ برای آینده خود به یک استراتژی تجاری جدید نیاز دارد. لی كون هی ، رئیس صنایع الكترونیك سامسونگ ، رهبر این تغییر بود.

تصمیم بر این شد که این شرکت بیش از آنکه به محصولات کم تقاضا و موفق خود در آن زمان بفروشد ، بیشتر به فناوری های مدرن و امیدوار کننده توجه کند. این محصولات در قفسه ها قرار داده شده اند و شرکت در حال سرمایه گذاری در فناوری های جدید است.

در سالهای ابتدایی قرن 21 ، سامسونگ به عنوان یک شرکت فناوری به رشد و رشد خود ادامه داد و سرانجام از رقیب خود سونی پیشی گرفت و به بیستمین بزرگ جهان تبدیل شد. همچنین به طور کلی جایگاه محبوب ترین مارک را برای مصرف کنندگان دارد.

شروع هوشمندانه

در ژوئن 2010 ، سامسونگ اولین گوشی هوشمند خود را در نوع خود عرضه کرد: سامسونگ گلکسی اس. تلفن جدید با استقبال گسترده مردم روبرو شد زیرا مردم آن را با سایر تلفن های هوشمند اندرویدی مانند Nexus One و HTC Desire مقایسه کردند.

گلکسی S به دلیل نمایشگر Super AMOLED مورد تحسین منتقدان و رسانه ها قرار گرفته است ، اما به دلیل ویژگی های ضعیف GPS و عملکرد پایین آن به مرور زمان واکنش خاصی نشان داده است.

از زمان راه اندازی Galaxy S ، سامسونگ ده ها تلفن هوشمند ایجاد کرده است که هرکدام از آنها با به روزرسانی ها و مشخصات جدید سیستم از جدیدترین آنها پیشی می گیرند. برخی از نسخه ها به موفقیت بالایی دست یافته اند ، از جمله Galaxy Note Edge.

Galaxy Note Edge که در سال 2014 منتشر شد ، به دلیل خمیدگی لبه های صفحه نمایش بی نظیر بود. بسیاری از تلفن های عرضه شده پس از Edge 1 از این فناوری صفحه خمیده استقبال کرده اند ، از جمله گلکسی S8 و S9. در آن زمان ، این تلفن فراتر از یک محصول قابل درک در نظر گرفته می شد ، اما هنوز هم به طور گسترده توزیع می شد و به عنوان الهام بخش برای تلفن های آینده مورد استفاده قرار می گرفت.

اندکی پس از عرضه Note Edge ، تبلت Galaxy Tab S2 ، یک تبلت دیجیتالی پیشرفته که در سپتامبر 2015 توسط سامسونگ منتشر شد ، ظاهر شد. در آن زمان ، این تبلت به عنوان یکی از بهترین تبلت های سامسونگ که تاکنون منتشر شده است ، شناخته می شود.

این تبلت صفحه نمایش 9.7 اینچی ، دوربین 8 مگاپیکسلی و پردازنده هشت هسته ای را ارائه می دهد. به دنبال موفقیت Tab S2 ، سامسونگ تبلت های شگفت انگیز تری را منتشر کرد و آخرین نسخه آن Galaxy Tab Active3 در سال 2020 بود.

سامسونگ از زمان معرفی اولین گوشی هوشمند خود در سال 2010 راهی طولانی را پشت سر گذاشته است ، با آخرین پیشرفت های فن آوری ، امکان راه اندازی تلفن های هوشمند تاشو مانند Samsung Galaxy Z Fold و Galaxy Z Fold 2 فراهم شده است.

هر دو دستگاه دارای یک ویژگی شگفت انگیز هستند که اجازه می دهد صفحه نمایش گوشی های هوشمند از وسط تا شود. Fold 2 دارای صفحه نمایش 5G و صفحه نمایش با وضوح 1768 x 2208 پیکسل است.

ادغام هوش مصنوعی

سامسونگ قصد ندارد سرعت تلاش خود برای تولید فناوری نوظهور را برای عموم مردم كاهش دهد و علاقه فعلی آن به هوش مصنوعی گواه این موضوع است. سیستم هوش مصنوعی داخلی سامسونگ ، Bixby ، که اولین بار در گلکسی S8 ارائه شد ، اکنون تجربه هوش مصنوعی را به مشتریان ارائه می دهد که مانند Siri اپل کار می کند.

با این حال ، اکنون سامسونگ بیشتر در هوش مصنوعی فرو رفته و سعی دارد هوش مصنوعی را در زندگی روزمره افراد ادغام کند.

سامسونگ می گوید اکنون روی تجربه کاربر تمرکز کرده و از هوش مصنوعی استفاده می کند. سامسونگ به طور مداوم سعی خواهد کرد استفاده از هوش مصنوعی را در دستگاه های آینده خود ، با تمرکز اصلی بر روی کاربر و نه خود هوش مصنوعی ، مورد استفاده قرار دهد.

گذشته پیچیده جای خود را به آینده ای مهیج می دهد

با ادامه رشد در صنعت فناوری ، شکی نیست که سامسونگ به تولید محصولات نوآورانه برای مصرف کنندگان در سراسر جهان ادامه خواهد داد. چه کسی می داند سامسونگ در سال های آینده از چه فناوری جدید و شگفت انگیزی در دستگاه های خود استفاده خواهد کرد. تنها چیزی که می دانیم این است که اینجا خواهیم بود تا در مورد آن صحبت کنیم!



منبع

Author: terem

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *