6 نکته برای محدود کردن عادات خرید قرنطینه آنلاین


قفل کردن برای اکثر مردم دشوار بود. برخی احساس تنهایی می کنند ، برخی دیگر در پرداخت قبض خود مشکل دارند و پس از خرید چیزهایی که حتی نیازی به آنها ندارید احساس گناه می کنند. نگران نباش. تو تنها نیستی.

رشد خرید آنلاین در حین قرنطینه به طور قابل توجهی افزایش یافته است. او روز به روز از کنترل خارج می شود. بنابراین ، بیشتر مردم ، مانند شما ، به دنبال راه هایی برای کاهش عادت خرید آنلاین خود هستند.

بیایید دریابیم که چگونه در شرایط فعلی بدون دیوانه شدن خود را در برابر خرید آنلاین بیش از حد محافظت کنیم.

اگر می خواهید خرید آنلاین را متوقف کنید ، باید دلایل این امر را درک کرده و دلیل اصلی آن را مورد حمله قرار دهید. این بسیار بهتر از به کار بردن برخی نکات است که ممکن است پس از چند بار رعایت آنها نباشد.

روانشناسی خرید آنلاین: نه شما بلکه آنها

تعجبی ندارد که خرید آنلاین نوعی سرگرمی و راحتی را به همراه دارد. اما این تنها دلیل خرید بیشتر از هر زمان دیگری نیست.

با ادامه محاصره ها در سراسر جهان ، مردم بیشتر به شبکه های اجتماعی و پیمایش بی هدف روی آورده اند.

مسئله این است که آنچه شما به آن نگاه می کنید محتوای تأثیرگذاری است. بازاریاب ها به این افراد تأثیرگذار پول می دهند تا محصولاتشان را به صورت محتوای ساده ای که شما عادت به دیدن آنها دارید ارائه دهند.

اما در پایان ، این محتوا شما را به سمت وب سایت های تجارت الکترونیکی سوق می دهد ، جایی که در نهایت در چیزهایی سرمایه گذاری می کنید که حتی نیازی به آنها ندارید.

دو ساعت بعد هنوز به سبد خرید خود اضافه می کنید: به همین دلیل است

براساس گزارش های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها ، این بیماری همه گیر باعث افزایش استرس ، اضطراب و افسردگی در انسان شده است. و اگر آنچه با آن روبرو هستید خرید اجباری است ، ممکن است به یکی از این دلایل مبتلا شده باشید.

دلایل دیگر هیجان ناشی از ورود بسته است که به برخی از افراد نیز کمک می کند تا اضطراب خود را کاهش دهند. مسافرت نمی رویم ، بیرون غذا نمی خوریم یا به سینما می رویم و بعضی از ما حتی نمی توانیم با خانواده ملاقات کنیم. و اکنون کاری وجود دارد که ما باید احساس خوبی داشته باشیم.

بعضی از افراد در هنگام خرید آنلاین جواب خواهند یافت.

من اقلام موجود در سبد خرید شما را خریداری کردم؟ آنچه در ادامه اتفاق می افتد

اگر از سر هیجان چیزهایی بخرید که پس از تأیید پرداخت از بین برود ، عادت خرید شما می تواند اعتیاد آور باشد.

به عنوان مثال ، هنگام خرید چیزی ، احساس خوشحالی و هیجان می کنید ، اما پس از خرید کالا ، دیگر علاقه به آن از بین می رود. و حالا شما باید چیز دیگری ، چیزی بهتر بخرید تا این هیجان را دوباره احساس کنید.

بدترین چیز این است که چرخه ادامه دارد.

بنابراین ارزش این است که به این پایان دهید ، حتی اگر بتوانید این خریدهای پیش روی خود را توجیه کنید.

اکنون شما باید یک ایده داشته باشید که چرا بی پایان خرید می کنید. می توانید از این تفاهم برای تصمیم گیری دقیق تر استفاده کنید.

برای کاهش عادت های بد خود این نکات سریع را به کار ببرید.

1. بودجه ایجاد کنید

یکی از بهترین راه های ترک عادت های غیر ضروری خرید ، ایجاد بودجه ماهانه است.

به نظر می رسد یک کار دلهره آور به نظر برسد ، اما هنگامی که قصد دارید برای مهمترین چیزها هزینه کنید ، می توانید بقیه موارد را سفارشی کنید. از بودجه خود برای کاهش آسان موارد مورد نیاز در این ماه استفاده کنید.

اگر واقعاً می خواهید ، وقتی پول اضافی دارید ، آن را در آینده در لیست سطل های خود قرار دهید.

2. یک چک لیست ایجاد کنید

این لیست سوالات می تواند به شما کمک کند از هدر رفتن پول برای چیزهایی که حتی استفاده نمی کنید جلوگیری کنید. بنابراین چند سوال بنویسید که باعث می شود برخی از افکار را پشت سر بگذارید.

  • چرا اینو بخریم؟
  • آیا الان واقعاً به این چیز احتیاج دارم؟
  • آیا قبلاً چیزی دارم که بتوانم از آن در سایت استفاده کنم؟

قبل از نتیجه نهایی به این سالات پاسخ دهید.

3. از بدهی کارت اعتباری فاصله بگیرید

در اقتصاد امروز ، ردیابی میزان وامهای کارتهایتان بسیار مفید است.

  • آیا شما کار ثابتی دارید؟
  • آیا می توانید با دانستن میزان اعتبار قبلی خود ، بدهی دیگری به کارت خود اضافه کنید؟
  • اگر به زودی منبع درآمد فعلی خود را از دست دهید ، آیا ذخیره کافی برای پرداخت همه این هزینه ها دارید؟

هر زمان که متوجه شدید برای پاسخگویی به هر یک از این سالات سر خود را تکان می دهید ، توصیه ما به شما این است که از خرید دور شوید و برای خلاص شدن از تمام تعهداتی که باید پرداخت کنید از زمان استفاده کنید.

4. زمان پیمایش را کاهش دهید و زمان بهتری تعیین کنید تا از خود احساس شادی بیشتری کنید

نظم و انضباط افسانه است. بهترین راه حل برش عنصر پراکندگی است.

اگر همچنان به مواردی می پردازید که سطح دوپامین را افزایش می دهند و اطلاعات کارت اعتباری شما در برنامه های خریدی که استفاده می کنید ذخیره می شود ، ممکن است استفاده چندانی از بودجه شما نداشته باشد.

توصیه ما این است که روش های مختلف احساس خوب را شناسایی کنید و زمانی را که باید با این فعالیت ها سپری کنید پر کنید.

به عنوان مثال ، شما ممکن است مهارتی داشته باشید که همیشه می خواستید یاد بگیرید ، مانند رقص ، آشپزی یا گیتار زدن ، اما وقت خود را در برنامه ندارید. وقت آن است که در عوض سرگرمی هایی را انتخاب کنید که شما را به هیجان بیاورد.

5. خرید آنلاین را سخت تر کنید

بدیهی است که ما خرید آنلاین را انتخاب می کنیم زیرا این کار آسان است ، خستگی ما را پر می کند و انرژی کمی به ما می دهد. بنابراین وقت آن رسیده است که کمی سخت تر شود و فریم کمی طولانی شود.

اولین قدم برداشتن کارت اعتباری خود است. اکنون ، هر بار که چیزی را خریداری می کنید ، باید مرحله دیگری را برای پر کردن اطلاعات خود طی کنید.

مطالب مرتبط: بهترین جایگزین برای عسل برای صرفه جویی در هزینه

قدم بعدی این است که حداقل یک روز (یا چند روز) قبل از پرداخت نهایی ، سبد خرید خود را ترک کنید. به شما کمک می کند تشخیص دهید آیا واقعاً به این موارد احتیاج دارید یا خیر.

آخرین و مهمترین نکته ، هرگز خرید شبانه خود را انجام ندهید. در مواقعی از این دست ، بعید است که شما آگاهانه تصمیم بگیرید و از تفاوت قیمت قدردانی کنید.

6. موارد غیر ضروری را از لیست خرید قرنطینه خود پیدا کنید

هر بار که به صندوق بروید ، کمی وقت بگذارید و همه موارد موجود در سبد خرید خود را مرور کنید.

در صورت لزوم ، از چک لیست خود استفاده کنید و قبل از اینکه سرانجام پرداخت کنید ، تمام موارد غیر ضروری را از لیست خرید خود حذف کنید.

شما آماده مبارزه با اشتهای خود هستید

با تمام این اطلاعات ، شما آماده اید که در هنگام قرنطینه از عجله در خرید خود جلوگیری کنید.

اینها کاملاً قابل انجام هستند زیرا شما می توانید خودتان را کنترل کنید نه اینکه رحم کنید “دستگاهی” که روی کوکی ها کلیک می کند تا جواهراتی را که قبلاً چک کرده اید به شما نشان دهد.



منبع

Author: terem

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *