آیا قرص ها می توانند بیرون بیایند؟


تبلت ها از اوایل سال 2010 یکی از عناصر اصلی در دنیای موبایل بوده اند. در میان تلفن های هوشمند و رایانه های در حال ظهور “بهترین هر دو جهان” به حساب می آمدند و برای مدتی چنین به نظر می رسیدند. اما همه چیز برای تبلت آسیب پذیر به سرعت تغییر کرد و اکنون به یک دلیل دیگر تغییر کرده است.

بازار تبلت در مکانی کاملاً متفاوت از چند سال پیش است. پشت این صفحات نازک با کیفیت فناوری سابقه ای وجود دارد. در اینجا نگاهی داریم به سقوط بازار تبلت و جایی که به سمت آن سوق داده شده است.

سقوط بازار تبلت

رویای داشتن تبلت باید به اصطلاح یک فرد متوسط ​​کوتاه مدت باشد ، زیرا ترکیبی از عواملی در تغییر سرنوشت تبلت نقش دارد.

کمبود نیرو و برنامه های مناسب

در روزهای ابتدایی بازار موبایل ، در اکثر انواع تبلیغات ، تبلت ها برای عملکرد بهتر از تلفن های هوشمند بودند. بدیهی است که تلفنهای هوشمند به اندازه دستگاههای چند وظیفه ای قدرتمند نبودند. در تبلیغات و تبلیغات ، افرادی را می بینیم که از برنامه های قدرتمندی استفاده می کنند و زندگی روزمره خود را بر روی تبلت های خود مدیریت می کنند و تلفن های خود را در جیب خود می گذارند.

با این حال واقعیت اینگونه نبود. اپلیکیشن هایی که در این تبلیغات دیده می شوند ، برنامه هایی که تبلت ها را بسیار جذاب جلوه می دهند ، در هیچ کجا یافت نمی شوند. این مشکل بیشتر از iPad روی تبلت های اندروید تأثیر می گذارد. واقعیت این بود که تبلت ها اگرچه قدرتمندتر از تلفن های هوشمند تبلیغ می شوند ، اما با همان نرم افزار و سخت افزار تلفن های هوشمند کار می کنند.

در تبلیغات ، برنامه های تجاری حرفه ای را در تبلت ها مشاهده خواهیم کرد ، اما در واقع آنها در هیچ کجا یافت نمی شوند. این مشکل تا حدی iPad را نیز تحت تأثیر قرار داده است. یک نمونه یک تبلیغ آی پد است که یک طراح هواپیما را نشان می دهد در زمان واقعی در iPad خود قطعات را طراحی می کند. اینها انواع تبلیغاتی هستند که به نظر می رسد لپ تاپ ها ناپدید می شوند.

واقعیت این است که SoC هایی که تبلت ها روی آنها کار می کنند نمی توانند با برنامه های تجاری قدرتمند کار کنند. این باعث ایجاد شکافی در نرم افزاری می شود که تبلت ها می توانند بر روی آن اجرا شوند.

اوج گرفتن بازار فبلت

یکی از اصلی ترین بازیکنان هنگام سقوط تبلت ، فبلت (تلفن + تبلت) است. اندازه تلفن های هوشمند اولیه دارای صفحه نمایش میکروسکوپی از 3.5 اینچ تا 4 اینچ بود. این برای قرص ها به خوبی بازی می کند. با این حال ، صفحه نمایش تلفن ها بزرگتر می شوند. با رشد صفحات تلفن ، سهم بازار این تبلت کاهش یافت. مسئله این است که تلفن ها شروع به انجام کارهایی می کنند که تبلت ها می توانند انجام دهند.

املاک و مستغلات بیشتر بر روی صفحه نمایش باعث شده است که مردم بیشتر وظایف عملکردی خود و همچنین بازی ها و فیلم ها را به دستگاه های تلفن همراه خود منتقل کنند. مردم بعد از اینکه تبلت های جدید خود را گرفتند ، بازی های بیشتری انجام دادند و فیلم های بیشتری را از طریق تلفن مشاهده کردند (و من مقصر آن هستم).

این عوامل طی سالیان گذشته سهم بازار تبلت ها را کاهش داده است. این امر منجر به رکود در فروش تبلت شده است و همین امر باعث شده تا مردم در مورد زنده بودن بازار س questionال کنند.

سخت ترین سال برای فروش تبلت

قرص ها همچنان فراتر از آگاهی عمومی سر می خورند. داستان های فروش تبلت های ارزان قیمت بین تبلت های اپل و اندروید بسیار متفاوت است – در یک برهه در واقع متناقض بودند.

تبلت های اندرویدی

تبلت های اندرویدی از نظر فروش به طور مداوم از iPad عقب هستند. در دهه گذشته ، فروش تبلت های اندرویدی 40 درصد از فروش را تجربه کرده است ، سامسونگ تنها تولید کننده اصلی اندروید است که بیش از 20 درصد است. سایر تولیدکنندگان اندروید برای اندروید با موفقیت نسبی موفق به ادامه کار در طول سال ها شده اند. تبلت های اندرویدی بین سال های 2018 و 2019 افت چشمگیری داشته اند.

براساس اطلاعات گرافیکی ارائه شده توسط StatCounter ، فضای قابل توجهی برای تبلت های اندرویدی کاهش یافته است که از سال 2018 آغاز شده است. سامسونگ که 18.6٪ سهم بازار تبلت را در اختیار داشت ، در مدت 5 ماه به 12.4٪ کاهش یافت. این پایین ترین نقطه طی چهار سال گذشته است.

آمازون یکی از رقبای برجسته در بازار تبلت های اندرویدی است. خط تبلت Fire از سال 2016 با رشد مداوم فروش روبرو شده است و از 1.3٪ بازار به 3.3٪ در اکتبر 2018 رسیده است. در نوامبر همان سال ، به 1.2٪ رسیده بود. با این حال ، مارک موفق شد تا مارس 2019 بهبود یابد.

سازندگان تبلت های اندرویدی هرگز بهتر نبوده اند و به طور متوسط ​​کمتر از 1٪ از سهم بازار این تبلت را حفظ کرده اند.

آی پد

آیپدها هنوز بر بازار تبلت تسلط دارند و هرگز به زیر 50 درصد سهم بازار نزول نکرده اند. تبلت های اپل به طور مداوم با Macbooks مقایسه می شوند. در سال 2018 و 2019 ، زمانی که تبلت های اندروید در بن بست قرار داشتند ، فروش آیپد به شدت جهش کرد. در نوامبر 2018 ، زمانی که فروش تبلت سامسونگ به 12.4 درصد رسید ، فروش آیپد 74.6 درصد بود. به نظر می رسد یک حلقه بازخورد بین فروش تبلت سامسونگ و فروش iPad وجود دارد.

در طرف دیگر این سکه ، از اواخر سال 2019 ، فروش تبلت سامسونگ به طور مداوم در حال رشد است ، در حالی که فروش آی پد به طور مداوم در حال کاهش است. با این حال ، پایین ترین نقطه در فروش iPad در حال حاضر است. از ماه مه 2021 ، فروش iPad حدود 54.3٪ است. در همین حال ، فروش تبلت سامسونگ در ماه مه 2021 در اوج 27 درصد است.

موضوعات مرتبط: چرا تبلت های اندروید چندان خوب نیستند

بازار تبلت ها به آینده چشم دوخته اند

امروز ، سامسونگ و آمازون رکوردهای تمام مدت خود را می فروشند ، اما فروش جهانی تبلت ها هنوز به طور کلی در حال کاهش است. طبق آمار استاتیستا ، فروش جهانی تبلت با حدود 78.6 میلیون دستگاه در سه ماهه چهارم سال 2013 به اوج خود رسیده است. این میزان فقط در 25.7 میلیون دستگاه تحویل داده شده در سه ماهه اول سال 2020 کاهش یافته است – کمترین میزان از سه ماهه اول سال 2012. از سال 2020 ، بازار تبلت ها برای غلبه بر 50 میلیون واحد حمل و نقل تلاش کرده است.

نه تنها این ، بلکه طبق تحقیقات بازار ، انتظار می رود فروش جهانی تبلت طی سه سال آینده همچنان رو به کاهش باشد. بازار تبلت در سال 2019 به حدود 38.4 میلیارد دلار درآمد سقوط کرد. انتظار می رود این میزان در سال 2024 به حدود 35.9 میلیارد دلار کاهش یابد – کاهش تقریبی 6.5٪ طی دو سال آینده.

آیا تلفن های تاشو می توانند یک میخ در کیف تبلت بگذارند؟

اگر فبلت ها دیسک را به پا شلیک کنند ، تلفن های تاشو می توانند آنها را به قلب شلیک کنند. فناوری جدیدی که به تلفن ها امکان می دهد اندازه تبلت را گسترش دهند ، فضای گوشی های هوشمند را در چند سال گذشته پوشش داده است. این نهایت اهانت به تبلت ها است.

اگر فبلت ها 50٪ تلفن و 50٪ تبلت هستند ، تلفن های تاشو 100٪ تلفن و 100٪ تبلت هستند. این فاکتور شکل جدید در معرض دستگاه های سطح بالاتری قرار دارد (که این به معنای قیمت های بالاتر نیز است) ، اما با پیشرفت فناوری ، فناوری صفحه نمایش تاشو در دسترس مصرف کننده متوسط ​​خواهد بود. اگر فناوری تلفن تاشو یک وسیله اصلی شود ، می تواند به پایان سرد و وحشتناک بازار تبلت منجر شود.

فقط زمان ثابت خواهد کرد

هر چند قرص مهم است

قرص ها مانند ستاره در حال محو شدن یا بازاریابی خود را از دست می دهند ، یک چیز مسلم است: آنها همیشه بخشی مهم از دنیای فناوری موبایل بوده و خواهند بود. آنها ابزارهای تجاری توانمندی هستند که در صورت نیاز به کارهای خاصی مفید هستند. همچنین الهام بخش بازار تلفن های تاشو و تاشو است.

اگرچه فبلت ها و تلفن های تاشو تبلت ها را از بازار خارج کرده اند ، اما همیشه در قلب جامعه فناوری جایگاهی دارند.



منبع

Author: terem

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *