چگونه می توان ردیف ها و ستون ها را با خطوط و زیرشاخه ها در Excel گروه بندی کرد


اگر تحلیل گر حرفه ای داده باشید ، احتمالاً با چندین صفحه کار در کتابهای کار اکسل سر و کار خواهید داشت. هزاران ستون و ردیف در یک فایل اکسل وجود دارد که استخراج داده های معنی دار را دشوار می کند.

توابع اکسل مانند کانتور ، داده های گروهی و زیر مجموعه ها در لیست داده ها برای تجزیه و تحلیل داده های کسب و کار و ارائه گزارش های چشمگیر به مخاطب یا مشتری ضروری است.

چگونه داده های گروه بندی ستون خود را در Excel قالب بندی کنیم

قبل از اینکه بتوانید با استفاده از زیرشاخه های اکسل و آرایه خودکار اکسل به ایجاد تجسم شگفت انگیز داده بپردازید ، باید داده های خام خود را از نو بسازید.

برای افزودن زیر مجموعه به داده های Excel ، ابتدا باید لیست داده ها را مرتب کنید. سپس می توانید از تابع مرتب سازی اکسل به شرح زیر استفاده کنید:

  1. روی سرصفحه ستونی که می خواهید مرتب شوید کلیک کنید.
  2. که در روبان بخش صفحه نخست ، به دنبال ویرایش .
  3. اکنون کلیک کنید مرتب سازی و فیلتر کردن سپس انتخاب کنید مرتب سازی از A به Z. ، یا Z را به A مرتب کنید ، یا مرتب سازی سفارشی همانطور که صلاح می دانید.

مرتبط: نحوه مرتب سازی براساس تاریخ در Excel

وقتی می خواهید ستون ها را در اکسل گروه بندی کنید ، مطمئن شوید که صفحه کار دارای مجموعه داده هایی با عنوان ستون منحصر به فرد ، بدون ستون یا ردیف خالی و زیر مجموعه برای همه زیرگروه های ردیف باشد. پس از refactoring ، داده های شما باید مانند این تصویر باشد:

قبل از کار بر روی داده های واقعی ، می توانید این کاربرگ رایگان اکسل را بارگیری کنید تا تابع کانتور و زیرتمام را تمرین کنید.

نحوه افزودن زیر مجموعه به مجموعه داده های اکسل

ویژگی Subtotal در Excel به شما امکان می دهد جمع و زیر مجموعهای یک ستون را در یک لیست داده محاسبه کنید. شما نیازی به قالب هزاران ستون و ردیف ندارید ، زیرا اکسل به طور خودکار لیست داده های شما را تغییر می دهد.

عملکرد میانی در اکسل داده ها را به صورت خودکار جمع می کند و شما قادر خواهید بود از توابعی مانند COUNT ، SUM ، AVERAGE ، Max ، Min ، Product ، Count Numbers ، StdDev و سایر موارد استفاده کنید. برای افزودن زیرشاخه ها به یک صفحه کار اکسل ، این مراحل را دنبال کنید:

مرتبط: فرمول های اکسل که به شما کمک می کند مشکلات واقعی را حل کنید

  1. کام داده های صفحه کار را با توجه به عنوان ستونی که می خواهید برای آن فرعی ها اضافه کنید ، مرتب می کند.
  2. به شکل فعلی ستون صفحه کار. نمایندگی دسته بندی مبانی برای مرتب سازی داده ها.
  3. همین الان ، هر سلول را انتخاب کنید در محدوده داده
  4. بر نوار ، روی برگه کلیک کنید داده ها .
  5. در بخش کانتور در زیر بخش داده ها ، کلیک جمع کل .
  6. اکسل کل مجموعه داده را در صفحه کار انتخاب می کند و یک کادر گفتگو مشاهده خواهید کرد جمع کل .

7. در جعبه گفتگو جمع کل ، با کلیک روی منوی کشویی زیر ستون مورد نظر را انتخاب کنید در صورت تغییر در .

8- اکنون باید یک فیلد تنظیم کنید با استفاده از عملکرد با انتخاب گزینه ای از کادر لیست کشویی. شما می توانید بین میزان و میانگین و حداکثر و حداقل و غیره

9. اکسل زیرمجموعه محاسبه شده را در سلول مورد نظر شما قرار می دهد جمع کل را به اضافه کنید .

10. کلیک کنید ” موافق به “ و اکسل به طور خودکار اضافه خواهد شد زیر مجموعه ها ج کانتور .

گروههای انتخاب شده خودکار بسته به انتخاب عنوان ستون ، زیر مجموعه های زیر را نشان می دهند. به عنوان مثال ، در این درس ، دسته های غذایی مانند میله ها و پرونده ها کوکی والمقرمشات و تنقلات گروههای جداگانه قیمت کل هر مجموعه در یک ستون موجود است قیمت کل (به دلار آمریکا) .

نحوه گروه بندی در اکسل برای تجسم داده های تو در تو

اکسل به شما امکان می دهد یک کانتور با حداکثر هشت سطح ایجاد کنید. این ابزاری است که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد در صورتی که شما نیاز دارید یک لیست طولانی از داده ها را به عنوان مجموعه ای از عناوین جداگانه خلاصه کنید. حداکثر چپ یا بیرونی با عدد شروع می شود 1 واحد) و وقتی درست بروید ، می توانید به آنجا صعود کنید شماره 8 (هشت) .

شما می توانید به سرعت داده های تو در تو مانند یک گروه ، داده های خلاصه را تجسم کنید یا حتی جزئیات هر گروه را با استفاده از سطرهای گروه اکسل یا ابزار رئوس مطالب آشکار کنید. اکسل به شما امکان ایجاد می دهد کانتور برای ستون ها و راه راه کلاس ها و طرح دقیق هم برای ردیف ها و هم برای ستون ها.

مجموعه اکسل برای تولید کانتور اتوماتیک

هنگامی که شما نیاز به سازماندهی لیست های تو در تو کوچکتر دارید ، می توانید از ابزار Outline برای ایجاد گروه های خودکار استفاده کنید. می توانید این مراحل را امتحان کنید:

مرتبط: نحوه استفاده از عملکرد IF با فرمول های تو در تو در Excel

  1. روی هر خانه ای کلیک کنید درون داده های ردیفی که می خواهید جمع آوری کنید.
  2. حالا به تب بروید داده ها که در روبان برتری داشتن.
  3. در ” کانتور “ منوی کشویی را پیدا خواهید کرد. گروه
  4. کلیک گروه سپس انتخاب کنید نمودار خودکار .

مشاهده خواهید کرد که تابع group ردیف ها را کاملاً منظم می کند. همچنین میله هایی را مشاهده خواهید کرد کانتور بسیاری از ساختارهای سطح داده در سمت چپ ارائه شده اند.

با تعامل با دکمه می توانید چندین گزینه تجسم را جستجو کنید سطح به عنوان شماره 1 (یک) ، شماره 2 (دو) ، شماره 3 (سه) و غیره

1. اگر پایین ترین سطح را انتخاب کنید ، 1 پوند (یک) ، حداقل مقدار داده را در صفحه کار مشاهده خواهید کرد. در مثال حاضر قیمت است جمع برای هر غذایی

2. وقتی روی سطح بعدی کلیک می کنید ، فقط ردیف ها را می بینید ” جمع زیر “ همراه با سفارش ” جمع” . دیگر لیست های دقیق اطلاعات را در صفحه کار Excel مشاهده نخواهید کرد.

3. اکنون می توانید سطح بالاتری را انتخاب کنید یا شماره 3 (سه) در مثال فعلی ، داده ها برای گسترش همه ردیف ها و ستون ها با عرض دقیق.

برای گروه بندی ستون ها در Excel می توانید از مراحل بالا نیز استفاده کنید. مجموعه داده ها را بر اساس آن فرمت کنید تا دستور خودکار اکسل کانتور زیر مجموعه ها را شناسایی کنید.

دستور اکسل برای گروه بندی دستی ردیف گروهی

هنگامی که یک صفحه کار شامل مجموعه داده های پیچیده است ، مانند بیش از یک سطح اطلاعات ، باید از این دستور استفاده کنید گروه برای مونتاژ دستی.

  1. زیرمجموعه ای از داده هایی را که می خواهید در مجموعه قرار گیرد انتخاب کنید و سپس روی Command کلیک کنید گروه در بخش داده ها که در روبان برتری داشتن.
  2. برای ایجاد مجموعه دیگری با زیر مجموعه داده دیگر ، ردیف ها را انتخاب کنید سپس بر روی دستور group کلیک کنید یا از میانبر صفحه کلید استفاده کنید Shift + Alt + پیکان راست .

3. اگر می خواهید یک گروه تو در تو ایجاد کنید ، تمام ردیف های جزئیات را در ردیف خلاصه مربوطه انتخاب کنید و سپس از میانبر استفاده کنید Shift + Alt + پیکان راست .

می توانید ردیف های دقیق را با گزینه Collapse Rows in Excel پنهان کنید: منها کردن (-) در نمودارها برای ساده سازی داده های پیچیده تو در تو. وقتی خط کانتور می کشید ، علامت تغییرات تغییر می کند تفریق از امضاء کردن اضافه کردن (+) برای نمایش سطرها بعدا.

همچنین می توانید از هر دو دکمه استفاده کنید نمایش جزئیات و جزئیات را پنهان کنید در بخش کانتور در بخش داده ها که در روبان برتری داشتن.

کاربرگ اکسل دارای سبک های داخلی برای گروه ها و خطوط کلی است. بکار گرفتن سبک ها در بخش برای راه اندازی کادر گفتگو (فلش کشویی کوچک) روی نماد کلیک کنید. کانتورها از بخش داده ها .

یک کادر گفتگو خواهید دید تنظیمات . روی کادر تأیید ویژه کلیک کنید با حالت های خودکار سپس روی دکمه کلیک کنید کاربرد الگوها .

به گزارشهای اکسل خود لمس حرفه ای کنید

با استفاده از این آموزش اکسل در مورد زیرمجموعه ها و رئوس مطالب (گروه ها) در اکسل ، شما قادر خواهید بود داده های پیچیده را در یک جدول قابل فهم سازماندهی کنید. با استفاده از کاربرگ های اکسل ، می توانید داده های همپوشانی را از چند منظر مشاهده کنید تا اطلاعات داده های ارزشمند را استخراج کنید.



منبع

Author: terem

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *