10 روش برای افزایش بهره وری با از بین بردن شلوغی و شلوغی از ایستگاه کاری خود


فضای کاری شلوغ و بهم ریخته می تواند در عدم تمایل شما به کار کمک کند. علاوه بر این ، یک ایستگاه کاری شلوغ هم در خانه و هم در اداره می تواند بر کیفیت کار و توانایی انجام کارها تأثیر بگذارد.

اگر خسته شده اید و بدون دلیل مشخص عملکرد کمی دارید ، تمیز کردن فضای کار باید اولویت اصلی شما باشد.

چرا باید ایستگاه کاری خود را به طور منظم خاموش کنید

حفظ فضای کاری یکپارچه برای بیشتر افراد یک چالش است. جمع شدن چیزهای مختلف در طول زمان اجتناب ناپذیر است. اسناد روی میز جمع می شوند و فراموش می کنند از شر چیزهای غیر ضروری خلاص شوند.

همه اینها میز شما را شلوغ می کند. اما در اینجا چیزی است که می توانید برای حل آن انجام دهید!

1. با جلوگیری از جستجوی موارد ، در وقت صرفه جویی کنید

جابجایی اشیا یک پدیده رایج در یک دفتر غیر سازمان یافته است. آیا به طور مداوم به دنبال چیزهای مورد نیاز خود هستید ، اما به موقع نمی توانید آنها را پیدا کنید؟ آیا هر روز وقت زیادی را صرف یافتن پرونده می کنید؟

اگر پاسخ مثبت است ، کمی از کار خود مرخصی بگیرید و همه شلوغی ها و فضای خانه را از بین ببرید. نگهداری فقط موارد ضروری در مکان های مناسب در یافتن آنها صرفه جویی می کند. می توانید زمان صرفه جویی شده خود را صرف کار یا سرگرمی کنید.

2. با از دست دادن خریدهای غیرضروری ، پس انداز کنید

گاهی اوقات یک عنصر مهم در دفتر کار یا ایستگاه کاری شما از بین می رود و شما فقط نمی توانید آن را پیدا کنید. بنابراین به محض نیاز آن را خریداری کرده و در نهایت مورد گمشده را پیدا می کنید. و بنابراین در پایان شما زمان ، تلاش و پول سرمایه گذاری می کنید. فقط با داشتن یک محل کار مرتب می توانید همه این موارد را پس انداز کنید.

فضای کاری شلوغ نیز می تواند منجر به شکسته شدن اشیا شود ، زیرا شما سهواً یک جسم سنگین را روی یک جسم سبک قرار می دهید. این ممکن است منجر به برخی هزینه های غیرضروری شود ، شاید در پایان ماه. یک فضای کاری سازمان یافته شما را از این هزینه ها نجات می دهد.

3. از پرداخت جریمه هایی که می توانید از آنها اجتناب کنید خودداری کنید

پروژه های مستقل دارای مهلت ها و نقاط عطفی هستند که باید آنها را به موقع انجام دهید. شورش ها می توانند مسئول مهلت های فراموش شده ای باشند که بر اعتبار و حرفه شما تأثیر منفی بگذارد. علاوه بر این ، تأخیر در اجرای پروژه های اداری چیزی نیست که شما بخواهید در حالی که به دنبال ارتقا هستید.

با این حال ، اگر رسید در هرج و مرج محل کار گم شود ، ممکن است فراموش کنید که قبض های خود را پرداخت کنید. بنابراین همه این شرایط را در نظر بگیرید و فضای کار خود را مرتب نگه دارید.

4. مراقب خطر آسیب باشید

بله ، درست است شما به معنای واقعی کلمه می توانید اشتباه کنید. مسافرت و سقوط از دلایل اصلی آسیب های محل کار در محل کار است. یک ایستگاه کاری نامرتب قطعاً خطر عفونت را افزایش می دهد. می فهمید که اگر از چیزهایی آسیب دیده اید که “نباید آنجا باشد”.

به این ترتیب ذخیره زباله در محل کار خود را متوقف کرده و آن را به مکانی امن تبدیل کنید. اگر در خانه فرزند دارید ، باید در این مورد کاملاً هوشیار باشید و همیشه از شلوغی و آشفتگی دور باشید.

5. از حواس پرتی خلاص شوید

حواس پرتی بزرگترین دشمن بهره وری و خلاقیت است. شما در کار خیلی خوب کار می کنید و ناگهان حواس شما را پرت می کند. در این صورت بازیابی توجه و تمرکز اصلی خود دشوار می شود. اگر منطقه کاری به هم ریخته ای داشته باشید ، این نوع تغییر ناگهانی تمرکز معمول است.

موضوعات مرتبط: بهترین مسدود کننده های وب سایت که حواس پرتی های محل کار را از بین می برد

هرج و مرج شما را از اولویت ها و موضوعی که الان نباید روی آن تمرکز کنید ، منحرف می کند. همچنین باعث می شود نگران کارهای پیش رو باشید و هرگز به شما اجازه نمی دهد هم از نظر جسمی و هم از نظر روانی آرام باشید.

6. فضای کافی برای کار دارید

اگر به کارهای خلاقانه و فن آوری مشغول هستید ، به فضای کافی برای این کار احتیاج دارید. فضای کاری شلوغ با کاهش فضای موجود در بهره وری شما تداخل ایجاد می کند.

فضای باز به شما امکان تفکر و تأمل می دهد. این همچنین کمک اساسی در کارهایی است که شامل حل مسئله است. فضای کار شما چه بزرگ و چه کوچک باشد ، می توانید با از بین بردن همه چیز بهم ریخته از آن نهایت استفاده را ببرید. فقط مهمترین موارد را برای تجارت خود ذخیره کنید.

7. بهبود سلامت روان و جسم

اگر از نظر جسمی و روحی بیمار نیستید نمی توانید انتظار پیشرفت در کار خود را داشته باشید. یک منطقه کاری بهم ریخته می تواند استرس غیرضروری ایجاد کند و بهره وری را کاهش دهد زیرا زمان زیادی را صرف جستجوی موارد و اطلاعات از دست رفته خواهید کرد.

علاوه بر این ، یک دفتر شلوغ با چیزهای قدیمی و ناخواسته می تواند منبع میکروب و باکتری شود و خطرات سلامتی را به همراه داشته باشد. بنابراین ، برای سلامتی سالم و سالم باید همیشه فضای کار خود را بدون نظافت و تمیز نگه دارید.

8. دیگر هیچ کار گمشده یا فراموش شده ای وجود ندارد

کارهای مرتب می تواند وظایف و یادداشت های شما را پنهان کند و باعث شود کارهایی را که باید با اولویت انجام دهید فراموش کنید. برای اینکه کارتان قابل مشاهده و فراموش نشود ، مطمئن شوید که همه یادداشت ها و وظایف شما در یک مکان قرار دارند ، بدون اینکه درهم و برهمی آنها را بپوشاند.

موضوعات مرتبط: چگونه بدون هیچ گونه پشیمانی از داده های خود خلاص شوید (اما آنچه را که نیاز دارید نگه دارید)

همچنین می توانید در هرج و مرج یک کار تمام شده را از دست داده و مجبور شوید آن را تکرار کنید. به عنوان مثال ، اگر عادت داشته باشید هر پرونده را در همان پوشه ، مثلاً در دسک تاپ رایانه خود ذخیره کنید ، در پرونده های الکترونیکی اتفاق می افتد.

9. تمرکز بر اقدام به موقع را به حداکثر برسانید

نشستن پشت میز خود بدون انجام هیچ کار مثبتی عادت سالمی نیست. ممکن است به نظر برسد که در حالی که کار مهمی انجام نمی دهید ، تمام روز را در فضای کاری شلوغ نشسته اید.

فضای کاری شلوغ ممکن است عامل عدم تمرکز باشد. فقط وسایل ضروری را روی میز خود نگه دارید و آنها را در مکان های خاصی قرار دهید. به این ترتیب ، ذخیره سازی و سازماندهی مناسب به شما کمک می کند تا روی کار خود تمرکز کنید ، زیرا مجبور نخواهید شد وقت خود را برای جستجوی چیزی تلف کنید.

10. هیچ ظرف بزرگ برای تمیز کردن

آیا می توانید تصور کنید که یک روز کامل را مرتب میز کار خود بگذرانید و هنوز همه کارها را انجام ندهید؟ ما هم نمی توانیم. با قرار دادن بیش از حد جمعیت در برنامه روزانه خود ، می توانید از مواجهه با چنین شرایطی جلوگیری کنید.

اگر هر روز پنج دقیقه در ابتدای کار یا پایان کار روزانه خود را صرف حذف وسایل غیر ضروری کنید ، خود را درگیر آشفتگی عظیمی نمی کنید که روزها به طول می انجامد. اگر خیلی مشغول هستید یا نمی خواهید این ورزش را هر روز انجام دهید ، حداقل هفته ای یک بار این کار را انجام دهید تا بهره وری شما حفظ شود.

موضوعات مرتبط: چالش های برتر عملکردی که هر روز باید با آنها کنار بیایید

وقت آن است که ایستگاه های کاری در خانه و محل کار را سازماندهی کنید

بهره وری و دقت بالا خصوصیاتی است که شما برای موفقیت در حرفه خود نیاز دارید. با تمیز و مرتب بودن ایستگاه کاری خود ، می توانید بهره وری کار را افزایش دهید تا در هر زمان مثمر ثمر باشید.



منبع

Author: terem

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *